خیانت همسر

سه شنبه 8 بهمن 1398
21:40
کانون مشاوران

خیانت بدترین ضربه‌ای است که هر کدام از زوجین می توانند به رابطه بزنند. فرقی نمی کند خیانت کار مرد یا زن باشد، در هر صورت عواقب آن دامان همه اعضای خانواده را خواهد گرفت. با وجود تمام این ها باز هم می توان رابطه و خانواده ای که دچار چنین آسیبی شده را نجات داد. در بسیاری از موارد زن یا مرد خیانت کار نمی خواهد رابطه اش را ادامه دهد، اما پنهان چنین دروغی کار آسانی نیست. از طرفی با مشخص شدن ماجرا نمی دانید با همسر خیانت کار خود چه باید بکنید. تصمیماتی که در این برهه می گیرید به شدت بر آینده شما و خانواده اتون تاثیر داره؛ پس حتما از کمک تخصصی خانواده درمانگران استفاده کرده و اجازه دهید تا آن ها با دانش خود به شما راه های ممکنه را نشان داده و برای بهترین انتخاب راهنماییتون کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع:خیانت همسر

بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

ازدواج به معنی تعهد وپذیرش مسئولیت هایی در زندگی مشترک و نسبت به خانواده است. از مهم ترین تعهدات در زندگی مشترک، وفاداری و پایبند بودن به همسر می‌باشد. شکستن این عهد کاری کوچک نبوده و نباید آن را نادیده گرفت. چرا که می تواند موجب بدتر شدن شرایط بشود. اما واکنش آنی و بدون فکر (از رو احساس) نیز کمکی به شما نخواهد کرد؛ پس باید به دنبال راه چاره ای منطقی بود. روانشناسان برای آن که بتوانند به چنین خانواده ای کمک بکنند، ابتدا به دنبال علل خیانت می گردند. به این طریق طرفیت سهم خود را در مشکل درک کرده و بهتر می توانند در مورد آن تصمیم بگیرند.

چه کسی در رابطه باید بیشتر مراقب باشد؟

از آن جا که در جوامع امروزی شاهد خیانت زنان نیز هستیم، هر دو جنس موظفند در مورد رابطه خود حساسیت بیشتری نشان داده و برای حفظ اصول خانواده تلاش بیشتری بکنند (توجه داشته باشید که این به معنای تایید رفتار هیچ یک از طرفین نیست). خیانت اغلب به معنای هوس باز بودن فرد تلقی می شود، اما اگر دقیق تر به آن بنگریم در واقع فرد از خیانت به عنوان راهی برای رسیدن به آرزوهای دست نیافته یا فرار از چیزی استفاده می کند؛ تا به نوعی آرامش درونی برسد.

دلایل خیانت همسر

همانطور که گفته شد برای حل موضوع خیانت (پیشگیری و یا درمان) باید دلایل آن را پیدا کنیم. هر کس برای خیانت خود دلایل مختلفی دارد که برای پی بردن به آن ها حتما باید با مشاور خانواده موضوع در میان گذاشته شود؛ اما به طور کلی چند دلیل عمده برای خیانت وجود دارد که عبارتند از:

فقر و مشکلات اقتصادی

یکی از مهم ترین دلایل خیانت مخصوصا در خانم ها، دلایل اقتصادی و فقر همسر است. به همین دلیل به آقایان توصیه می‌شود که در شرایطی اقدام به ازدواج کنند که توان تامین نیازهای اولیه زندگی را داشته باشند. البته منظور این نیست که فقط افراد پولدار حق ازدواج دارند، بلکه منظور این است که بهترین زمان برای ازدواج وقتی است که مرد به حداقل توانایی مالی رسیده باشد یا همسری برگزیند که بتواند او را در این وضعیت همراهی کند.

استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یک محدوده غیر قابل کنترل و گسترده هستند که افراد می‌توانند به راحتی با اشخاص دیگر ارتباط برقرار کنند. در شرایطی که فرد مستعد خیانت است و شرایط آن را دارد، به راحتی از طریق شبکه های اجتماعی وارد رابطه با اشخاص دیگر می‌شود. به زوجین توصیه می‌شود که برای یکدیگر وقت بگذارند و اجازه ندهند که همسرشان اوقات فراغت خود را بیش از حد در شبکه های اجتماعی صرف کند.

تربیت نادرست خانوادگی

اصول اخلاقی و پایبندی به خانواده، امری است که از کودکی و در اثر تربیت خانواده در افراد نهادینه می‌شود. کودکانی که والدینی خیانت کار داشته اند، راحت تر از دیگران به همسر و خانواده خود خیانت می‌کنند. پس چنین فردی دارای طرحواره هایی است که خیانت را چندان رفتاری بد نمی داند، در این شرایط مداخله روانشناس به زوجین کمک می کند تا فرد تغییرات لازم را در خود ایجاد نماید.

ازدواج اجباری و عدم وجود عشق در زندگی

امروزه آمار ازدواج های اجباری نسبت به گذشته کاهش یافته است اما هنوز وجود دارد. ازدواج اجباری مشکلات زیادی با خود به همراه دارد که یکی از آن ها خیانت است. به والدین توصیه می‌شود که از اجبار فرزندان شان به ازدواج خودداری کرده چرا که این کار عواقب و پیامدهای جدی با خود به همراه دارد. البته ازدواج اجباری اشکال دیگری نیز به خود گرفته است، برای مثال دختری که به خاطر نیاز مالی و رسیدن به رفاه ازدواج می کند، به نوعی رضایت درونی برای این ازدواج ندارد.

نشانه های خیانت همسر

شناخت نشانه های خیانت همسر به شما کمک می کند تا بتوانید پیش از آن که مشکل پیچیده تر شود به دنبال راه حل باشید. برخی از این نشانه ها در همسرتان به صورت زیر بروز پیدا می کند.

_فاصله عاطفی تان بیشتر می‌شود و همسرتان تمایلی برای بهبود این شرایط نشان نمی‌دهد.

_زمان های که با یکدیگر می‌گذراندید کاهش می‌باید.

_کمتر از قبل با شما صحبت می‌کند و رازها و امور روزانه خود را به شما نمی‌گوید.

_بیشتر از گذشته به خود می‌رسد و شما متوجه می‌شوید که این آراستگی برای شما نیست.

_بیش از گذشته شما را تشویق می‌کند که با دوستان خود وقت بگذرانید.

_برای کاهش عذاب وجدان خود، بیشتر از گذشته و به صورت افراطی به شما محبت می‌کند.

_به شما جواب نمی‌دهد و توضیحی نمی‌دهد اما می‌خواهد که از تمام کارها و برنامه های شما اطلاع داشته باشد.

_نسبت به گذشته بیشتر با موبایل خود مشغول است.

_برای عشق بازی و معاشقه پیش قدم نمی‌شود و میل جنسی اش نسبت به گذشته کاهش می‌یابد.

نکته: توجه داشته باشید که نشانه های ذکر شده، دلیل قطعی بر خیانت نیست. پس با مشاهده تنها چند مورد از موارد فوق، همسر خود را محکوم به خیانت نکنید. برای تشخیص قطعی، با روانشناس مشورت کنید.

بخشیدن یا برخورد با خیانت همسر

حال که از خیانت همسر خود آگاه شده اید، باید بیشتر مراقب رفتار خود باشید. در مرحله اول توصیه می‌شود که با یک روانشناس صحبت کنید. روانشناس به شما کمک می‌کند که از دلایل خیانت همسر خود مطمئن شده و در صورت امکان راهکارهایی برای بازگشت به زندگی در اختیارتان می‌گذارد. از صحبت با اطرافیان خودداری کنید چرا که دخالت نزدیکان شرایط را جدی تر می‌کند.

مرکز کانون مشاوران به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در کمترین زمان با متخصصان در ارتباط باشید به این صورت در زمان مواجهه با خیانت همسرتان می توانید پیش از انجام رفتاری هیجانی از مشاوره و همراهی متخصصان بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع:خیانت همسر



برچسب ها: خیانت همسر ,
[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کانون مشاوران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]